Monday 11 June 2012

LAGI INFO

INFO KESIHATAN -
MY RESEARCH STUDY DENGAN KAUM CINA TUA ( APEK & NYONYA ) & INTERNATE INFO . THIS IS WHAT I BEEN TAKEN / EATING BY FOLLOWING THEIR STEPS SINCE YEAR 2006.

Sebelum ini tidak ramai yang tahu rahsia mengenai khasiat sarang burung walet (spesis daripada keluarga burung layang-layang). Cuma sejak kebelakangan ini ia mula diketahui umum serta mula mendapat sambutan daripada masyarakat terutamanya masyarakat Melayu. Setakat ini banyak kajian telah mula dijalankan bagi mengkaji khasiat-khasiat lain yang mungkin boleh didapati dalam sarang burung walet ini.


Ia didakwa mampu melancarkan fungsi paru-paru, melegakan batuk, membersihkan darah dan memulihkan tenaga selepas demam. Selain itu, ia mampu memulihkan penyakit asma, menguatkan daya ingatan dan kecergasan minda, menambah daya ketahanan tubuh, melancarkan perjalanan darah dan meningkatkan kekuatan jantung & buah pingang selain ianya merupakan agen pemutihan kulit yang sangat baik dan juga baik untuk kesihatan mata. Bagi penghidap asthma, ia juga dikatakan agen terbaik memulihkan sistem pernafasan dan memperkuatkan paru-paru.


Sarang burung walet ini juga mampu mengubati KANSER dan HEPITITIS B. Ini kerana sarang burung telah terbukti melalui ujian makmal yang dijalankan mengandungi nutrien2 dan garam mineral seperti glikoprotein, kalsium, zat besi, fosforus, iodin, dan vitamin2 yang lebih mudah diserap oleh badan manusia.
Antara khasiatnya yang ketara ialah:-

· Melancarkan system aliran darah yang betul ( mencegah kepucatan )

· Melegakan pernafasan & paru-paru

· Membetulkan system urat saraf ( termasuk warga emas )

· Memperbaiki sistem buah pinggang ( terutama pesakit diabetic )

· Memutih, melicinkan muka ( terutama bagi wanita hamil )

· Menghilangkan kedut kedut muka

· Mencantik & mengimbangkan struktur badan

· Menyegarkan mata dan membaiki aliran darah & urat mata

· Asma (lelah)

· Membuang air dalam paru paru atau lemah paru2 atau berair)

· Agen memperbaiki hepatitis B & kanser

· Meninggikan IQ (orang dewasa dan kanak kanak)

· Batuk batuk kronik atau deman panas

· Untuk tenaga batin

· Menghasilkan sperma bagi lelaki & Menghasilkan / peningkatan telur dalam ovari

· Merupakan makanan sehat bagi para perokok, serta mengurangi effect yang ditimbulkan dari nicotin.

· Penambahan selera makan terutama bagi warga emas


Info Kesihatan - Antara khasiatnya yang ketara ialah:-



Penyelidikan saintifik moden pula mendapati ia mengandungi mineral kepekatan tinggi, protein aktif serta protein gelatin, sekali gus menjadikan ia pruduk kesihatan semula jadi yang tulin scsuai untuk semua peringkat usia. Dua nilai pemakanan tinggi yang sangat unik dan aktif dalam sarang burung iaitu faktur sitimulasi mikrogenik dan perkembangan epidemik. Kedua-dua faktor itu membantu merangsang sel dan penghasilan semula struktur sel badan. Fungsi ini dikatakan menjadi punca utama sarang burung menghasilkan kulit yang muda, lembut. licin dan halus. Ianya juga membaiki kulit yang bermasaalah seperti parut dll. Unsur protein aktif dalam sarang burung turut merangsang pembesaran sel dalam sistern imunisasi. Lantas menguatkan imuniti badan dan mencegah penyakit.



Cara menikmati sarang burung yang betul

Secara asasnya ada dua cara utama menikmati sarang burung iaitu lebih kerap tetapi sedikit’ dan pengambilan tetap secara bcrterusan. Seeloknya diambil satu sudu kecil atau besar sarang burung setiap pagi dan malam atau berselang hari (alternate day).



Bagi kanak-kanak yang sering batuk dan selesema pengambilan sarang burung dapat membantu menguatkan sistem imiun badan. – diminum dengan air suam. Kocak hingga hancur dan minum. Bagi kanak-kanak yang sering mengalami bisul di kepala (sawan bisul) dinasihatkan mengambilnya.



Meningkatkan IQ (kanak kanak dan peringkat keatas ) – amat baik sekali untuk minda anak-anak seumur rendah (kecil) hingga dewasa dan meningkatkan minda orang dewasa akibat keletihan fikiran/ otak . – Bagi kanak-kanak, diminum bercampur susu atau air suam. Bagi peringkat umur menengah keatas, minum dengan air suam atau dicampur dengan minuman lain seperti milo,kopi dll.( 1sudu kecil ( 1 tea spoon) setiap pagi atau malam atau berselang hari ( alternate days) )



Manakala bagi lelaki ia membantu meningkatkan fungsi buah pinggang dan paru-paru serta kekuatan badan ( keseluruhan fizikal & mental ) – seeloknya diminum samaada dengan air suam atau dengan dicampurkan dengan madu dan juga boleh diminum dengan air kelapa muda. Juga sesuai kepada para perokok yang mana dapat mengurangkan nakotik dalam paru-paru dan darah.



Sarang burung juga sesuai bagi wanita hamil kerana ia memberi faedah kepada ibu dan bayi, Ini amat jelas kerana bayi yang dilahirkan mempunyai kulit yang sangat cerah dan halus, serta fungsi badan lebih kuat dibandingkan bayi lain, Ibu juga pulih lebih cepat selepas melahirkan.



Manfaat bagi warga emas dan dewasa ianya membantu mencegah pembentukan lendir dan meningkatkan fungsi paru-paru, di samping memastikan selera makan yang baik dan limpa yang sihat, bagi warga emas yang lazim mengalami batuk berterusan atau lemah / keletihan . mereka hanya perlu mencampurkan sesudu teh sarang burung dengan air suam dan di minum setiap pagi dan petang. - Hasilnya nampak nyata.

No comments:

Post a Comment